Crossfit Part II

Hello

No niin nyt on taas vähän lisää jumpattu ja selvitelty tätä mysteerilajia. Niin onko se nyt niin kovinkaan mysteeri mutta ainakin tuntuu olevan kovassa suosiossa. Mitä mä siellä teen? En tiedä mutta kovsti aijon saada lapaan vauhtia. 🙂

Mut hei, kuten viimeksi kerroin niin olin siellä Herttoniemen Boxissa, box on termi sille salille, ja Tapsa veti huikeet treenit mulle. Omasta näkökulmasta se Herttoniemi on vaan aika kaukana, koska täältä Lännestä joutuisin ajaa kaupungin läpi Itään. No Way Jose!

Tapsa sitten vinkkas että Crossfit 8000 On tossa kivenlahdessa Bilteman vieressä ja joku sen tuttu Jukkis on siellä. Ei muuta kuin numerot vaihtoon ja menoksi. Jukkis on muuta aikas kovassa kondiksessa. Mut siinä sitten sovittiin Jukkiksen kanssa että käyn duunaa alkeiskurssin muutamana aamuna ihan privaatisti, koska kumminkin on tosta fysiikasta ja sen treenamisesta joku käsitys.

Ehkä enemmän siinä oli se että Crosffitissä esim etupunnerrus niin siinä käytetään lantiota. Oikeastaan tuntuu siltä että kaikessa tekemisessä kätytetään lantiota. Olympia nostot oli selaisia jota normaalisti en salilla tee joten ne olis uusia kokemuksia, mutta niitä pitää mennä vähän reenaa. No nyt sitten en tiedä onko Crossfitissä erilaisia tyylisuuntia vähn kuin jossa Karatessa tai vastaavassa. Se mitä netistä tutkin niin kaikkien pitäisi olla “samallaisia” mutta selkeesti boxeissa on eroja.

Se mistä tykkäsin Corssfit 8000:ssa on että todella siistit tilat, suihkut ja kaikki. Tässä pari kuvaa mestasta.

Siellä on tollanen treenikäytävä, oikein kiva, voin vaan kuvitella mitä kaikkea spurttia tai vastaavaa tossa vedetään. 
Itse Boxi!
Jukkiksen kassa siinä aika paljon samalla juteltiin ja kerroin omista tavoitteista ja miksi olisin sinne menossa treenaa.  Mä luulen että se kuulee aika paljon kaikkia selittäjiä ja loppupeleiksi aika vähiin jää toteuttajat. Haha. Mä oonkin erilainen, okei no saattaa tulla snadi tauko hyvään aloitukseen kun toi Vauva tulee, mutta kattellaan. Ei kai se vauva mitään estä?  🙂
Mut joo, tuolla Crossfit 8000:ssa on Hierontaa ja muuta fysio hommaa kans saatavilla joten ehdottomasti alan käyttää noiden palveluja. 
Siinä samalla kun reenailtiin ja juteltiin niin heillä on myös usein ihan tällaisiä Mobilisointi päiviä, eli saadaa liikelaajuuksia ja muita avaavia treenejä. Joten mun tekis mieli sanoa että se “myyntipuhe” minkä sain niin kaikkien Etelä-Suomen golfareiden pitäsii olla tuolla.  Piste! Koska kumminkin se Golfi on sitä fysiikkaa ja mitä parempi fysiikka niin useimmiten myös parempi swingi …… You know. 
Mut mitäs tässä sen enempää jaarittelee. Tässä pari videota mitä mä haluan oppia ja pystyy tekee. 

What is Crossfit:

Mut tässä pari linkkiä.
Okei, yksi vaan, muuta et tarvitse. 🙂
100 sanan kuvaus:
Syö lihaa ja vihanneksia, pähkinöitä ja siemeniä, vähän hedelmiä, vähän tärkkelystä eikä yhtään sokeria. Pidä määrä sopivalla tasolla jotta se tukee harjoittelua mutta ei luo ylimääräistä rasvaa kehoon. Harjoittele ja hallitse pääasialliset liikkeet, jotka ovat maastaveto, rinnalleveto, kyykky, työntö, ja tempaus. Samoin, hallitse myös voimistelun perusteet: leuanveto, dippi, köysikiipeily, punnerrus, vatsaliike, käsilläseisonta, käsilläseisontapunnerrus, piruetit, voltit sekä pidot. Opi ja harrasta muita lajeja; pyöräile, juokse, ui, souda, hiihdä, luistele, taistele kovaa, nopeasti ja säännöllisesti. Sekoita nämä elementit viitenä tai kuutena päivänä vikossa niin moneen yhdistelmään kun mielikuvituksesi antaa myötä. Rutiini on vihollinen. Pidä treenit lyhyinä ja tehokkaina, ja nauti niistä!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *