GolfFittiä

Hellou

Kuten tässä olen aikaisemminkin asiasta saattanut mainita niin Fitness on POP! Okei, toi on aika laaja juttu, mutta silti.
Golfilla on edelleen melko vanhahko maine, tai mistä mä tiedän mitä te ajattelette, niin mä oletan. Siis kumminkin, tossa kun aloin enemmän opiskella Fysiikkaan liittyviä asioita ja sitten yhdistämään sitä Golfiin niin moni ajatus on siitä syntynyt. Ihan vain esimerkkinä muutama hassu juttu omassa swingissä niin nyt pystyn ymmärtämään niitä hassuuksia, koska on selkeä käsitys siitä että mikä rajoite aiheuttaa minkäkin laista juttua.

TraineRiina:n kanssa on tänä talvena fittiä sitten jumpattu ja aika kivasti siihen lähti asiakkaita mukaan. Se mikä on ollut mieletöntä huomata että kuinka hienosti asiakkaat on jaksanut jumpata ja vielä huikeammpaa on nähdä heidän kunnon kehittyvän.
Traineriina juttuja on lisää Internetissä. www.traineriina.fi

Okei, mennään vielä vähän ajassa taakse päin. GolfFit alkoi kun pelikausi loppui ja se alkoi Level I:llä. En nyt ihan suoraan muista mikä päivä se oli mutta silloin kun pelit loppu. 🙂
Aluksi jumpattiin peruskuntoa ja liikkuvuutta, mietin että ompas lepposta reeniä mutta kun Iina pääsi siinä vauhtiin niin alko hiki lentää. Se mikä oli kiva että tehdään erilaisia asioita ja treeni on monipuolista. Ihan esimerkkinä mä oon ehkä paskin tekee kavakuulalla perusliikettä. Oikeesti, ei sen pitäisi niin vaikeaa olla, mutta jotenkin se vain oli hankalaa. Joten ostin 12kg kahvakuulan kotiin ja reenasin. Nyt se alkaa sujumaan. 🙂 Aina voi reenaa, kyllä toi vaimo on monta kertaa katellut tätä mun touhua ja taitaa edelleenkin ihmetellä että miksi meni naimisiin. 🙂
No kumminkin, sitten alkoi Level II, morjesta taas Iina piiskasi lisää reeniä ja hyvin se alkoi. No itellä kävi sillee huonosti että vuoden alku duunissa tuo aina työmatkoja ja oli tietenkin aina Tiistaisin reissussa, joten nou reeniä. Mutta kyllä mä yritin reenaa kotona niitä liikkeitä mitkä oli vaikeaita, esim CoreRoll. Moro, ei voi olla niin hankalaa, mutta kyllä mua nauratti kun tossa työhuoneen lattialla kellin ja koetin kieriä. Nykyään se sujuu hienosti. No onneksi ne muut oli parempia ihmisiä ja kävi treenaa kiltisti ja mä loistin poissaololla. Hittolainen, kyllä se harmitti, mutta ei voi mitään.
GolfFit Level III, tässä on sitten ajatuksena saada nopeutta ja ottaa huiput kunnosta. Nyt alko piiskaaminen, tehdään pidempiä aikoja ja lyhyemmällä tauolla. Vaikka useassa liikkeessä on vain keho painona niin kyllä on rankkaa. Mulla on monta kohtaa kehossa tällä hetkellä aika hellänä Tiistain treenistä. Mutta nyt on hyvää settiä, tollasesta aamurääkistä tulee kyllä niin hyvä fiilis.
Pitää testaa kesällä niin että ennen jotain kilpailua tai peliä Iina saa tulla piiskaa mulle tollaset treenit ja sitten mennä pelaa, hauska nähdä onko keho paljon tiukempana lyömässä palloa.
No tässä pari kuvaa aamutreenistä.

Kuvassa on meidän jumppa sali, eli tehdään paljon dynaamista treeniä ja käytetään kaikenlaisia laitteita apuvälineinä. Tossa esim lankuksi ison pallon päälle ja siitä heitetään ilmaan pienempää palloa.
Kahvakuulalla tempausta ja TRX remmeillä leuanvetoa ja muuta kiertoharjoittelua.

Miten Tämä sitten liittyy swingiin?
Ihan täydellinen kysymys. Otan tässä itseni esimerkiksi. Mulla on paljon omia swingejä videolla ja olen paljon niitä analysoinut erilaisilla sovelluksilla ja muilla vempaimilla. No kumminkin siinä on usein se sama löydös mistä en tykkää ja sitten se että maila liikkuu niin hitaasti. 🙂  No fysiikan kehittäminen on aina ratkaisu “kaikkeen” mutta oikeesti, TPI certifiointi vahvisti omat ajatukset asiasta. Joten aloin TPI:n avulla luomaan mielikuvaa siitä että mitä pitää reenaa ja mitä notkista, TPI ohjelma anto kans hyvät ohjeet ja vinkit mitä alkaa kehittää. 
No tein niin että aina kun olen nukuttamassa tota vauvaa niin reenaan samalla keskikehonhallintaa ja siihen liittyviä juttuja. Golfia olen yrittänyt käydä lyömässä noin kerran viikossa samalla koettanut ajaa sisään uusia ajatuksia. No selkeesti swingi on parantunut, tai aiankin ne asiat mitä olen yrittänyt opetella. Toki jää sitten nähtäväksi minne pallo kesällä lentää. 🙂 Mutta osuma on paljon parempi ja lähtee pallo lähtee paljon kovempaa. 
No anyway, sanotaan että Pakarat on King golf Swingissä, jotenkin olen aina kuvitellut että osaan niitä käyttää lyödessä, no en ole osaanut. Nyt kun on treenattu niin videolla näkeel selkeesti miten paljon paremmin keho toimii. Huikee muutos edelliseen. 🙂
Joten lisää treeniä!  🙂
No mutta Stay Tuned more to come.
-Nakki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *