fbpx

Hello

Joo sama laulu taas, on hetki vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Mutta sanotaan näin että hyvää kannattaa odottaa. 🙂

Ehkä tuolta SOME:sta huomasitte, TSGA järjesti taas matkan isoon maailmaan treenaa ja pelaa golfia. Ajattelin jakaa matkakertomuksen muutamaan osaan, ajatuksia on vaan niin paljon että yksi kirjoitus aiheuttaisi vaan kilometrin kirjoituksen. Joten jaetaan pariin osaan.

Matka järjestettiin Golf Tailors:n kanssa ja pitää sanoa että se säätämisen määrä ennen matkaa. Mä en ehkä olisi hyvä matkojen myyjän, siis miljoona mailia, soittoa ja tekstiviestiä. Pitää vain sanoa että Kiitos. Kaikki toimi niin hienosti, paikka oli mitä loistavin ja hinta oli edullinen. En tiedä uskallanko ehdottaa Suskille seuraavan matkan suunnittelua. 🙂

Siis olimme Portugalissa CasCaissa Hotel Quinta Da Marinha resortissa.

Olen aina yrittänyt saada jonkun Teeman matkoille. Tänä vuonna reissun ajatuksena oli Fitness ja sitä kautta sitten vähän se matkakohde ja ohjelma muodostui. En ole aikaisemmin ollut Portugalissa pelaa golfia ja sen takia reissu oli itsellekkin aika jännä, kaikki oli uutta ja opittavaa oli paljon. Kun saimme GolfTailorssin kanssa päätettyä ajan ja paikan niin kaikki sujui kuin tanssi. En oikein tajunnut minkälaisesta resortista aluksi oli kyse, aivan sika makee 5 tähden pytinki. Kyllä mä sitä Internetistä tutkin mutta en vaan nyt oikein tajunnut. Siinä on pari hotellia, isoja allasalueita ja vaikka mitä. Ehdottomasti voin suositella ja mennä uudelleen lomailee & Pelaa.

Matka Portugaliin tehtiin TAP:n lennoilla ja pitää sanoa että aikataulu on kyllä aivan Dorka. En mä tiedä mikä ihmeen reititys TAP:lla on vai onko lentäminen öisin halvempaa, mutta 5:20 lähtö ja paluu 4:40 aamulla, Morjens. Menee siinä tälläsenä lapsiperheellisenä yö aika hassusti. Mutta tästä se matka alkoi, on myös lapsiperheellä vähän enemmän kamaa matkassa versus että matkustan yksin työmatkoja.

Hauskaa oli että mä sain melkein kaikki omat vaatteet ja kamat pakattua tuohon mun Titleist bägisuojaan. Se on kyl ihan loistava, kengille omat taskut ja hyvä kanto/kiinnikkeet.
Vaikka lentoajat oli melko hölmöt niin reippasti ne pienet sinne koneeseen marssi.

Positiivista pitää sanoa että TAP:n lentot olivat todella mukavia. Ajatellaan asiaa positiivisesti, vaikka lentoaika on huono niin TAP:n palvelu oli todella hyvää, tarjosi hyvän aamiaisen koneessa ja toisaaltaan perillä on koko päivä aikaa töhöttää. Et sinäänsä ihan fiksu aika.  Sama taas paluussa, koko päivä kohteessa ja sitten yötä vasten lennetään takaisin. Oli aamulla silmät aika ristissä. 🙂

Kun olimme laskeutunut niin meidät siirrettiin kentällä bussilla terminaaliin, sitä ennen lentokone rullasi aika pitkään  kenttää, ilmeisesti kenttä on melkoisen iso. En tunne sitä sen tarkemmin. No bussissa oli hauska seuraa kun alkoivat purkaa kamoja koneesta. Ensiksi ne pudotti laukut maahan ja sitten ajoi tolla koneella niitten päälle. 🙂 Tervetuloa Portugaliin. 🙂

Perillä meillä oli oma pikkubussi ja matkaopas Petra odottamassa, samalla toivotti tervetulleeksi. Oli se hienoa.Vähän kun olisi ollut valmismatkalla, no periaatteessa oltiinkin, vain itse järjestetyllä. 🙂

Itseäni aina laitteet kiinostaa ja siinä laukkuja odotellessa oli hauska huomata varsin Innovatiivinen Surface Pro 3 teline. 🙂 Kyseinen henkilö on varmasti todella tuottava ja tehokas. 🙂

Bussimatka kohteeseen kesti about 35 min ja meni todella kivuttomasti ja siinä oli hyvä heräillä. Oltiin tehty lapsille eväät matkaan joten ne mutusti niitä kiltisti.
Perillä oli erittäin positiivita huomata että matkaan varatut Luxus villat aidosti edusti tätä. Villat oli todella siistit ja homma toimi, jos jostain paloi lamppu se käytiin heti vaihtamassa.

Villoissa oli kaksi makuuhuonetta yläkerrassa ja molemmissa omat vessat ja suihkut. Sängyt oli todella hyvät ja mä nukuin niin hyvin siellä. Villoihin kuului pääsy SPA & Kuntosali osastolle ja aamiainen viereisessä hotellissa. Sinne käveli noin 6 min lasten kanssa kentän clubitalon vierestä. Hyvä pikku aamuhappi ennen ahmimista. Aamiainen oli iso ja kattava ja tilaamalla sai munakkaita ja muuta. Mä söin joka aamu niin paljon.
Villoissa oli jääkaapit ja perus keittiö kuviot joten sai hyvin osan ruuista kokkailtua siinä induktiotasolla ja tiskikoneella sai kivasti asttiat pestyä. Se oli kiva kun ei tarvinnut aina syödä ulkona, vaikka ei se kallista ollutkaan. Hotelliin kuului myös rannasta erittäin hyvä kalaravintola ja se käytiin kertaalleen testaa.

Matkaan kuului myös ryhmän illallinen ja siinä sai valita että joko kalaravintolaan tai sitten hotellille. Valittiin hotelli kun oli lapsia niin ne sai siitä kätevästi nukkumaan. Oli todella hieno nähdä kun ravintola oli vain meille varattuna ja henkilökunta oli rivissä odottamassa meidän saapumista. Ruuat oli isoja ja maistuvia, illalliseen kuului pari lasia viiniä per nokka joten sai vähän kostukettakin maistaa.

Alla vähän kuvia alueesta ja paikasta muutenkin.

Jokaisella työntekijällä oli nimilätkä jossa luki nimi ja mistä uneksii. Tämä oli minusta ehdottomasti paras!

Hotellin sisäpiha aamuauringossa.  Todella kaunis.
SPA alue ulkoa kuvattuna. Ulkoallas oli noin 19-21 asteista suolavettä. Siinä oli hyvä käydä vähän raikastumassa.

SPA sisältä kuvattuna. Pitkän alkaa jälkeen oli erikseen poreallas josta sai erilaisia vaahtoja ja poreita. Vieressä oli myös kaksi erillistä saunaa ja kolme erilaista Suihkua. En mä siinä suihkuja osannut käyttää, joten normilla mentiin. Lapsille oli erikseen varattu kaksi aikaa jolloin pääsi mellastaa, aamupäivällä yksi ja iltapäivällä toinen.

Kun on liikkunut paljon niin voi hyvillä miellä syödä ja paljon. Joten tottakai parit jälkkärikuvat.

Yllä oleva suklaakakkupala oli valtava, en saanut kuin puolet syötyä. 🙂

Sellainen oli reissun perusrunko ja seuraavissa kerrotaan mitäs kaikkea siellä säädettiin. 🙂